Euromonitor International ve birkaç farklı bağımsız araştırma şirketinin verileriyle hazırlanan rapora göre; dünyadaki kadınların çoğu çiçek ve meyve kokulu parfümlerden hoşlanırken erkeklerin beğenisi ise, farklılık gösteriyor.
Türkiye’nin en büyük esans üreticilerinden Seluz Kimya, uzun zamandır üzerinde çalıştığı, oldukça farklı bir çalışmanın sonuçlarını açıkladı.
Ülkelere göre kadın ve erkeklerin ne tarz kokuları tercih ettiğini anlatan bu detaylı çalışma sektör için büyük önem taşıyor.
İlk etapta Amerika, Avrupa Ülkeleri ve Türkiye için hazırlanan raporda dünya kadınlarının tercihleribenzerlik gösterirken, erkeklerin tercihlerindeki farklılıklar dikkat çekiyor.
Türkiye’deki kadınların %45’inin tercihi “Floral Fruity” olarak adlandırılan koku ailesi. Yani gül, yasemin, zambak gibi çiçeklerin elma, mango, şeftali gibi meyve kokularıyla kombinasyonunu içeren etkileyici zarif parfümler…
Avrupa’da da beğeniler benzerlik gösteriyor. Rapora göre Avrupalı kadınların %15,5’i “Chypre Fruity” yani paçuli, meşe yosunu gibi kokuların odunsu notlarla harmanlanarak daha kalıcı olmasını sağlayan “Şipir” ailesiyle meyve kokularının karışımından, %10,6’sı “Floral Woody” yani sandal ağacı, vetiver gibi ağaçların kalıcı odunsu kokularının çiçek kokularıyla bileşiminden, %9’u ise Türk kadınlarının ilk tercihi olan “Floral Fruity” ailesinden hoşlanıyor.
Amerikalı kadınlarda da durum pek farklı değil. %20,2 oranla ilk tercih tıpkı Avrupa’daki gibi “Chypre Fruity” ailesi. Bu sırayı %18,2 ile “Floral Green” olarak adlandırılan, doğallığı ve gençliği ifade eden yeşil bitkisel kokuların çiçek kokularıyla kombine edilmesiyle ortaya çıkan parfümler izliyor.
TÜRK ERKEĞİ 'WOODY' DİYOR
0 yorum :
Yorum Gönder